20
jul

foro madrid reduidaSegons Domènec Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona, “el Corredor és probablement la infraestructura més rellevant per a la competitivitat de la indústria de l’àrea mediterrània i, per això, l’economia productiva i el teixit empresarial necessiten un Corredor Mediterrani que funcioni, perquè les infraestructures sense una adequada gestió no aconseguiran guanyar-se la confiança dels usuaris, ja siguin persones o mercaderies “. Així es va expressar durant la seva intervenció a la jornada El Corredor Mediterrani, una qüestió d’Estat, organitzada pel Fòrum Logístic, a la seu de la Cambra de Comerç d’Espanya. Espadalé va dir també: “Cal recordar que les mercaderies no circulen sobre els plànols: és imprescindible licitar i executar de manera sistemàtica i coherent”.

El president de la Cambra de Comerç d’Espanya, José Luis Bonet, va defensar que les actuacions ferroviàries al Corredor del Mediterrani, especialment per al transport de mercaderies, siguin prioritàries per al futur govern.

“El desenvolupament d’aquest Corredor potenciarà el nostre paper com una plataforma logística internacional i contribuirà al creixement del comerç exterior, un element clau per aconseguir un model de creixement econòmic més estable i sostenible”, va afegir José Luis Bonet, per a qui el Corredor Mediterrani és l’eix geogràfic espanyol més dinàmic des del punt de vista econòmic.

Els presidents de les cambres de comerç de Girona, Domènec Espadalé; de València, José Vicente Morata, i de Múrcia, Pedro García-Balibrea, van participar en el debat que es va celebrar després de la sessió d’inauguració.

Per la seva banda, José Vicente Morata va declarar que les empreses espanyoles necessiten un sistema logístic modern, que requereix unes inversions menors a les que s’estan duent a terme en construcció i manteniment de l’alta velocitat. “Si volem fer una Espanya competitiva”, va afegir, “la logística està en els ports i en un corredor connectat perquè les empreses puguin baixar els seus costos. Tenim una estratègia i un pla, simplement cal fer-ho, però cal fer-ho ja “.

Finalment, Pedro García-Balibrea, va defensar el paper de la coordinació d’esforços per part dels empresaris en l’assoliment de les infraestructures de transport i la logística. Per això, va demanar a totes les Cambres de Comerç afectades el suport a les reivindicacions de FERRMED en la Declaració de Perpinyà, com la implantació del tercer carril sobre les línies entre Barcelona i Cartagena, les connexions amb les terminals multimodals, els ports, les zones industrials, logístiques i mineres i els territoris de gran producció agroalimentària. També va reivindicar la nova línia entre Múrcia i Almeria, així com els estudis del desdoblament de la línia entre Tarragona i València en alta velocitat i entre Alacant i Múrcia en línia convencional.

El Fòrum Logístic, presidit per Pere Macias, constitueix un punt de trobada estatal on debatre tots aquells aspectes relatius a un àmbit tan estratègic com és el de les infraestructures de transport i la logística. Les  Cambres catalanes estan intentant impulsar en aquesta mena de fòrums amb transcendència estatal les prioritats del corredor mediterrani.

Comments are closed.