28
oct
Comparteix:

El Fòrum Connecta va començar amb l’auditori del Palau de Congressos ple a vessar, tots els assistents a l’esdeveniment tenien amb una motivació en comú; aprendre com moure’s en l’entorn de la cerca d’oportunitats laborals,  tant aquells qui busquen feina, com els qui l’ofereixen.

 

Després dels discursos de les autoritats de la ciutat;  el Sr. Domènec Espadalé i Vergés, president de la Cambra de Comerç de Girona, el Sr. Carles Puigdemont i Casamajó, alcalde de l’Ajuntament de Girona i  el Sr. Francesc Planas i Casalprim, president del Fòrum Carlemany, l’encarregat de injectar una dosi de bon humor als assistents va ser el coach laboral Emilio Duró amb la conferència inaugural “Pensa diferent: allò que de veritat importa”. Ho va fer amb el llenguatge ple d’optimisme que el caracteritza i amb un to molt pròxim al públic, baixant de tant en tant de l’escenari i movent-se entremig del públic. És inevitable no donar-li la raó quan diu que cal ser feliç. També amb diversos arguments va justificar que no són els coneixements adquirits d’un individu sinó l’actitud, el que realment obre les portes de l’èxit, afirmant que  “les empreses, al fi i al cap, volen treballadors feliços”.

 

Forum connecta

 

Forum connecta

 

Forum connecta

 

Un cop el públic ja estava carregat d’energia positiva per part de Emilio Duró els assistents van poder fer un petit descans amb un complert esmorzar que el Fòrum Connecta havia preparat a la recepció. Acte seguit, va començar la primera taula rodona per parlar sobre “Com connectem empresa i talent”, una discussió moderada per Miquel Desoi, director de RRHH d’Hipra, els participants:  Francesc Barrientos, director d’operacions de EKM Group; Joaquim Arpí, director general d’Axxon Selecting; Lourdes Masdevall, sòcia-directora de Commonsense; Farners Llistosella, directora de RRHH Girona; Marta Colomer, directora de màrqueting d’Eurofirms. Un dels enfocs fou de la part del treballador, sobre com els poden destacar el seu talent alhora de presentar-se en una oferta de feina, destacant situacions d’actualitat com els avantatges i desavantatges de tenir perfils a les xarxes socials, així com fer destacar el currículum a aquelles empreses que, degut a la situació econòmica actual, els reben massivament i estrenyen els criteris dels processoss de sel·lecció.

 

Un cop acabada la taula rodona, va tenir lloc el dinar i networking. Una hora i mitja de distensió i relaxament per poder parlar còmodament amb tothom.

 

Havent dinat, la segona taula rodona va començar parlant de “L’aprenentatge de les empreses i els empleats d’èxit”. Els participants: Èrik Mayol, director Eurekakids; Ingrid Rahola i Glòria Salomó cofundadores de Llagurt; Jan Andreu, director Grup Andreu; Miquel Angel Bonachera, director AB-Biotics; en la que van comentar des de la seva experiència pròpia els entrebancs que han hagut de superar per arribar finalment a tenir èxit. També, tots els ponents van estat d’acord en que el capital humà és fonamental per esdevenir una empresa d’èxit.

 

Forum connecta

 

Forum connecta

 

Quan el torn de la taula rodones va acabar va ser el moment de la master class per part de Carles Torrecilla, professor titular del departament de Direcció de Marketing a ESADE per explicar com preparar un “elevator pitch” o com captar l’interès de qui ofereix una feina. Torrecilla a banda de donar consells sobre el què s’ha de fer i el què no s’ha de fer en una entrevista de feina, va explicar que és bàsic preparar-se l’entrevista minuciosament, ja que com va dir “en una entrevista l’entrevistador és el client. D’aquí la importància de saber vendre’t”.

 

De la classe magistral de Torrecilla, per aprendre els conceptes claus per a un bon i breu discurs, es va passar a la part pràctica; la conferència sobre les “claus operatives per a la participació en l’speed dating” de la mà de David Carbonés que és economista per la UB, màster en direcció de RRHH per Les Heures (UB), i tècnic superior i auditor en PRL i  actualment  director de  Ribas-Àlvarez  gestió laboral.

 

Carbonés va donar pistes i va explicar quins són els elements a tenir en compte en la modalitat, darrerament tan utilitzada en les jornades networking, de l’speed dating professional (o les entrevistes exprés entre empreses i candidats). Va remarcar que és una oportunitat molt interessant per a tothom que busca feina, tot i que ambdues parts s’hauran de cenyir als 5 minuts que tindran per entrevista.

 

Amb aquesta darrera activitat es va acabar el primer dia del Fòrum Connecta, en el que agraïm la participació de les institucions, ponents i assitents que ho han fet possible i esperant que l’esdeveniment marqui un precedent a la província de Girona per a aconseguir un mercat laboral més professionalitzat, dinàmic i de qualitat.

 

Veure les fotos de l’esdeveniment

0 No hi ha comentaris

Comments are closed.