04
oct

Des del Grup Impuls per Girona, format per les Cambres de Girona, Palamós i Sant Feliu, FOEG, Pimec Girona i Fòrum Carlemany, no entenem els dubtes del nou govern de l’Estat amb el projecte d’estació del TVG a l’Aeroport de Girona. La Generalitat, per inacció del govern espanyol, ja havia acceptat sufragar l’obra en la seva totalitat. Ja fa més de tres anys que es va anunciar un acord pel baixador, però l’Estat tampoc no va realitzar els tràmits necessaris per tal de poder-lo executar.

Durant la darrera etapa del govern del PP, el ministre De la Serna es va comprometre a la realització d’un projecte millorat per apropar el baixador a menys de 500 metres de la terminal aeroportuària. I amb això, es va reafirmar en el compromís de convertir l’aeroport gironí en la quarta pista de Barcelona, que permetria augmentar la seva competitivitat. Aquesta nova estació també serviria per interconnectar els dos aeroports, seguint el model de moltes ciutats mitjanes europees.

Els empresaris gironins volem insistir un cop més en la necessitar d’aquesta obra, que podria potenciar l’aeroport i el transport de viatgers a la demarcació.

Ens refermem en les bondats de l’estudi que va calcular que la demanda estimada de la nova estació seria d’uns 950.000 passatgers anuals, 726.000 dels quals podrien ser passatgers de l’aeroport i la resta, viatgers d’alta velocitat que s’aturarien o agafarien el tren en aquesta estació.

Aquesta infraestructura s’inclou a l’agenda catalana del Corredor Mediterrani. Situaria l’Aeroport Girona-Costa Brava a 30 minuts de Barcelona i a 50 minuts de Perpinyà.

Des del GiG, ens mantenim ferms en la demanda d’aquesta infraestructura vital, exigim una data per l’inici de les obres i menys promeses de futur sense concreció. És un projecte que rep el suport del conjunt dels actors econòmics gironins i que també reportarà indubtables beneficis per al conjunt de la societat catalana. El govern estatal no pot retardar més temps aquest projecte estratègic.

Comments are closed.