06
set
Comparteix:

Membres  del Grup Impuls per Girona, format per les Cambres de Girona, Palamós i Sant Feliu, FOEG, Pimec Girona i Fòrum Carlemany han mantingut avui a les instal·lacions de l’Aeroport Girona Costa Brava una trobada amb la direcció de l’aeroport. La reunió va ser convocada inicialment per presentar el nou director de les instal·lacions, Vicent Pallarès, i acomiadar el director sortint, Lluís Sala, que deixa el càrrec el proper 19 de setembre.

 

Els representants de l’empresariat han agraït a Sala la seva bona disposició durant els anys en que ha estat al capdavant de l’aeroport gironí i han desitjat sort al nou director, que ha forjat la seva experiència a l’aeroport de Reus.

 

Els membres del GiG han fet arribar als representants d’AENA la seva preocupació per l’anunci de Ryanair d’abandonar la base de Girona i els han reclamat que implementin mesures per consolidar l’activitat de la companyia irlandesa i facilitar que segueixen arribant noves companyies aèries per tal de diversificar l’oferta actual.

En aquest punt, s’ha destacat també l’evolució dels darrers anys, en que el percentatge de vols d’altres companyies ha passat del 10% del 2013 al 26% actual.

 

Cal, segons els empresaris, incrementar la competitivitat de l’aeroport Girona, de manera que per les condicions aeroportuàries sigui més rendible establir-se aquí que no pas a Barcelona.

 

El GiG ha demanat també que s’acceleri el projecte d’estació del TGV, que ajudaria a convertir l’aeroport gironí en la quarta pista de Barcelona, com a principal complement del primer aeroport de Catalunya, així com la resta d’inversions previstes en aquesta infraestructura vital per a l’economia gironina dins el proper Pla Director que es concretarà en els propers mesos. S’ha valorat l’evolució inversora realitzada en els darrers anys.

 

El GiG treballarà perquè cadascun dels seus membres siguin elements actius en el desenvolupament d’aquest Pla i properament demanarà major implicació a les administracions per consolidar aquestes infraestructures.

 

Finalment, s’ha posat en valor el paper de l’AGI com a bona formula dinamitzadora publico-privada, amb Generalitat, Diputació, principals Ajuntaments i la pròpia Cambra, durant els darrers 15 anys, per a la promoció de l’Aeroport.

Comments are closed.