Durant les missions d’exportadors gironins organitzades per la Cambra de Comerç a Istanbul, Tòquio i Seül també s’ha promocionat el club gironí.
Les darreres missions comercials realitzades per la Cambra de Comerç de Girona a diversos països asiàtics, de l’1 al 13 de juliol, confirmen les bones expectatives de creixement de vendes dels nostres exportadors.
Aprofitant aquestes visites comercials s’han organitzat accions promocionals per tal de donar a conèixer les potencialitats del Girona Futbol Club a les capitals de Turquia, Japó i Corea.
Turquia, amb 80M d’habitants, és un país amb una economia que manté creixements consecutius durant els darrers 15 anys, té una gran tradició i afició futbolística. Caldrà veure com evoluciona el mercat amb les darreres mesures de l’administració Trump.
Japó, amb 127M d’habitants, és la 3a economia mundial, superant episodis de recessió i en actual creixement, i Corea, 51M d’habitants, és la 3a economia d’Àsia i la de més ràpid creixement i major inversió en R+D a nivell mundial. Tots dos països també tenen elevades potencialitats de creixement de tot el que envolta el món del futbol i han rebut amb molt bona sintonia aquest primer apropament del club de la mà de la corporació gironina.
A nivell empresarial, les companyies participants pertanyen a diversos sectors industrials: agroalimentari, cosmètic i de maquinària. S’han realitzat 68 entrevistes amb potencials clients als 3 països visitats i ja s’han tancat les primeres comandes. Cal destacar que les agendes comercials al Japó es van poder realitzar quasi amb total normalitat tot i coincidir amb el recent terratrèmol de grau 6 i el tifó Maria que afectava la part nord del país.
Quan a xifres d’exportació gironines Corea del Sud representa l’ 11è mercat superant els 100M d’euros anuals, prop d’un 2% del total exportador de la demarcació. Japó és el 15è destí dels productes gironins i arriba als 65M d’euros per anualitat, representant l’ 1,2% del total del mercat. Turquia es situa com al 26è comprador arribant a 44M amb un 0,8%. S’han assolit creixements anuals als 3 països.
Paral·lelament a la realització de les agendes comercials per a les empreses exportadores participants a l’expedició, i a partir de l’acord amb el club, s’han aprofitat les reunions realitzades mitjançant les delegacions d’ACCIO de la Generalitat a aquestes capitals per entregar informació i diversos obsequis promocionals de l’equip gironí a les representacions comercials visitades a Istanbul, Tòquio i Seül. A la imatge es pot veure la tècnica responsable de la Cambra, Alèxia Vásquez, fent entrega dels diferents elements promocionals durant les trobades a Seül i Tòquio.
S’ha valorat molt positivament el fet que l’equip jugui a la Lliga estatal al costat d’equips com el Barça i el Madrid i també la bona temporada realitzada durant el seu debut a l’elit futbolística.
La possibilitat de veure normalment els partits de “La Liga” i l’alt seguiment dels que es juguen amb els principals equips ha permès que multitud d’aficionats d’aquests països hagin pogut conèixer Girona com a zona on es practica un futbol atractiu, però també com a destinació turística que ofereix un alt nivell gastronòmic.
Aquests 3 elements, futbol, turisme i gastronomia són els punts que més s’han destacat en el nivell creixent del coneixement de Girona i el seu territori en aquests països.
A les properes missions previstes a finals del proper mes d’octubre a Polònia i República Txeca ja amb bona previsió d’agendes comercials per a les empreses gironines, també està previst desenvolupar aquesta acció promocional del Girona FC.