INICIACIÓ I CONSOLIDACIÓ A L’EXPORTACIÓ
La Cambra de Girona preveu diversos programes i serveis per a ajudar les empreses tant en la seva iniciació a la internacionalització com en la consolidació de la seva presència als mercats exteriors.
Vols augmentar vendes i disminuir riscos?
T’oferim els programes d’iniciació a l’exportació – pràctics i efectius.
Programa
Diagnosi del potencial d’Internacionalització
Vols començar a exportar i vols saber si estàs preparat per abordar el projecte de la internacionalització tant a nivell empresarial com de producte o servei?
T’ajudem a analitzar el model de negoci tenint com a referència el mercat nacional, identificant possibles debilitats i fortaleses, amenaces i oportunitats i arribant a unes recomanacions finals d’estratègies a seguir encaminades a reforçar la posició de l’empresa en la seva internacionalització.
Programa
Priorització i estudi de mercat internacional
Ets una empresa que no ha exportat mai o que ho fa ocacionalment? Vols augmentar vendes i disminuir riscos?
Et fem una priorització de mercats en funció del producte o servei i del nínxol de clients objectiu. Elaborem l’anàlisi del país que triïs, amb informació del sector, de la competència present, canals de distribució i segmentació de clients. També realitzem una auditoria del web per informar dels aspectes a millorar per tal de fer-te més visual als mercats internacionals i, en concret, al mercat objectiu triat.
Agendes Individuals de contactes amb clients / distribuïdors / partners a l’exterior
Fase I – Preestudi (2-4 setmanes)
L’empresa interessada s’inscriu emplenant la fitxa del programa i adjuntant la informació addicional que consideri rellevant per al seu projecte. Aquesta informació es completa amb una entrevista amb el consultor i servirà per avaluar l’interès pel producte o servei en el mercat prospectat. Si el consultor emet una opinió favorable es passa a la Fase II. En cas contrari, es comuniquen a l’empresa els motius que desaconsellen la seva participació en el programa.
Fase II – Agenda (6-8 setmanes)
Es prepara un llistat de contactes que s’ajustin al perfil que demana el participant. El consultor presenta els productes/serveis i objectius comercials als contactes seleccionats i elabora una agenda d’entrevistes amb aquelles empreses que es mostren interessades en la proposta de l’exportador. Les dates de l’agenda s’han acordat prèviament entre el consultor i el participant.
Fase III – Viatge
El participant es desplaça al país prospectat per entrevistar-se amb els contactes agendats.