En català per molts motius
La Cambra de Comerç va sol•licitar a la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya una subvenció per promoure els usos interpersonals de la llengua catalana a Catalunya d’acord amb la convocatòria publicada al DOGC 4876.
Els objectius d’aquest projecte són: Convèncer els empresaris dels diversos sectors adscrits a la Cambra, en especial el sector comerç i el de l’hostaleria, de la necessitat d’atendre el públic en català i de tenir present la llengua a l’hora d’oferir els seus serveis i estendre l’ús de la llengua catalana en l’àmbit empresarial.
En les relacions amb els clients, el català:
- Facilita la comunicació.
- Afavoreix un tracte personalitzat i proper.
- Millora la imatge de l’establiment.
- Genera una bona experiència de compra.
- Atorga confort comunicatiu.
- Comporta la fidelització del client.
- Millora el servei.
En definitiva, suposa un valor afegir per a l’empresa, que es desmarca de la competència perquè el seu producte o servei obté una millor imatge.
Si treballes en el sector del comerç o l’hostaleria, el català et serà molt útil en la teva tasca diària.
Si ets empresari o empresària d’aquests sectors, el català t’aportarà un valor afegit.
Valor identitari i de cohesió social
En la nostra societat el català és un valor fonamental per a la comunicació i la cohesió social. L’empresa hi té una responsabilitat important.
La incorporació a la societat dels nouvingut només en castellà és una forma d’exclusió social.
Sovint s’usa el castellà per inèrcia. Aquest fet condiciona l’elecció de la llengua per part dels immigrants, ja que perceben el castellà com l’única llengua útil per a la comunicació.
El coneixement de la llengua pròpia de la societat d’acollida és una eina bàsica per a la integració, ja que és l’eix vertebrador de les relacions humanes i socials.
Valor econòmic
No tenir en compte la llengua del client pot ser una opció més econòmica d’entrada, però a la llarga pot suposar un perjudici per a l’empresa.
El programa de fidelització més barat és atendre els clients en la seva llengua. Fidelitzar per mitjà de la llengua és un programa natural amb moltes garanties d’èxit.
Valor exemplificador
L’empresa sensible al nou marc polític i social de la Unió Europea, que respecta la multiculturalitat i la diversitat, esdevé un exemple, perquè incorpora una visió plural en la seva organització interna i en la seva cultura empresarial. L’empresa facilita que el consumidor pugui veure reconegut el seu dret d’escollir la llengua en què vol viure.
Recursos lingüístics
Hi trobareu un cercador de termes (CERCATERM), un recull de tota la terminologia acceptada, distribuïda per sectors (NEOLOTECA) i enllaços a obres terminològiques específiques.
Accés a la nova edició del diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, el diccionari normatiu de la llengua catalana.
És un traductor de textos en línia del català al castellà, al francès i a l’anglès, i viceversa. També hi trobareu l’apartat El català a l’abast, amb recursos diversos.
Guia per instal·lar-se comercialment en català, elaborada per la Confederació del Comerç a Catalunya i la Generalitat de Catalunya. Hi apareixen orientacions sobre legislació lingüística i recursos. Es pot consultar en sis idiomes: català, castellà, anglès, árab, xinès i urdú.
És una aplicació informàtica que facilita l’elaboració de cartes i menú s en català i que en permet la traducció al castellà, l’alemany, l’anglès, el francès i l’italià.
A l’apartat de Recursos podreu trobar-hi diversos enllaços interessants sobre assessorament, diccionaris, terminologia…
Guia i consells de seguretat
La Cap de la Unitat Regional de Proximitat i Atenció al Ciutadà de la Regió Policial de Girona, ens ha fet arribar “la guia pràctica de seguretat adreçada a establiments comercials” relativa a les mesures de prevenció a tenir en compte per tal d’evitar l’increment de robatoris en els establiments comercials, de serveis i turístics.
Àrees de servei
Agenda
-
És tot físic? 6 diàlegs complementaris. Transferència de coneixements
20 gener / 17:00 - 18:00
DESCARREGA AQUÍ EL PDF AMB LA PROGRAMACIÓ COMPLETA La Cambra de Comerç de Girona amb el suport de les Cambres de Comerç d’Andorra, Lleida, Occitanie Pyrénées-Méditerranée i Pyrénées Orientales organitzen un grup de 6 diàlegs sobre el coneixement dins del marc del programa CCI PirineusMed II. Format: virtual, networking en línea entre els participants […]
-
L’ORIGEN DE LES MERCADERIES AL COMERÇ INTERNACIONAL
17 febrer / 9:00 - 11:30