23
jun

Durant la conferència del Cercle d’Infraestructures que ha tingut lloc a la Cambra de Comerç de Girona, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha posat sobre la taula la idea de construir dos baixadors de la línia de tren convencional al nord i al sud de la ciutat per afavorir la xarxa de Rodalies. El primer se situaria al barri del Pont Major, i l’altre, al sector del Mas Gri-Avellaneda.  Madrenas diu que es tractaria d’una obra sostenible, gens cara, que ajudaria a relligar la ciutat. El secretari d’Infraestructures, Ricard Font, que es trobava entre el públic, ha assegurat que el projecte té “és una bona idea” i que posaran en marxa un estudi de viabilitat del projecte. IMG_8568

Per altra banda,  Madrenas ha aprofitat la sessió a la Cambra de Girona per presentar un estudi sobre el futur de l’aeroport, en el qual es conclou que el baixador del TAV, tantes vegades reclamat des del territori i que des de fa més de 18 mesos està pendent d’una signatura del Ministeri de Foment,  és clau perquè Girona es converteixi en la quarta pista de l’Aeroport del Prat. Segons l’estudi de la Universitat de Cranfield, la connexió amb alta velocitat doblarà l’àrea d’influència de la terminal i farà que el puguin fer servir un total de 5,1 milions de persones en un radi d’una hora de distància de les instal·lacions. Girona té molt camp per crèixer, ja que podria arribar a acollir al seu aeroport fins als 7 milions de passatgers, quan en l’actualitat no supera els dos milions. Barcelona, en canvi, podria arribar a la saturació en els propers anys si no construeix una nova pista, una opció molt difícil perquè l’ajuntament del Prat hi està totalment en contra. Domènec Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona, ha demanat l’estudi a l’alcaldessa per enviar-lo al ministeri de Foment, per mirar d’accelerar la construcció del baixador.

Comments are closed.